Weer drie geweldige weken gehad! - Reisverslag uit Bergvliet, Zuid-Afrika van Anne Lentfert - WaarBenJij.nu Weer drie geweldige weken gehad! - Reisverslag uit Bergvliet, Zuid-Afrika van Anne Lentfert - WaarBenJij.nu

Weer drie geweldige weken gehad!

Blijf op de hoogte en volg Anne

01 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Bergvliet

Mijn laatste blog is alweer bijna drie weken geleden, de tijd vliegt hier! Ik ga niet uitgebreid vertellen wat we allemaal hebben gedaan…
Even een samenvatting:
Stage lopen, lesgeven in het Engels went gelukkig erg snel en ik heb het erg naar mijn zin in deze groep.
Ons toeristenvisum is eindelijk verlengt, hopelijk ontvangen wij hem voor we gaan rondreizen, want dit kan wel 10 weken duren…
Met mijn ouders zijn we naar het strand geweest, pinguïns gekeken (en geroken) op Bolders beach.
Ook gingen we naar naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop, hier zat tijdens de lunch gelukkig iemand met een katapult om de apen weg te jagen.
De city tour met hop on hop off bussen was ook erg leuk.
Souvenirtjes ingeslagen en een heerlijke romantische Afrikaanse film gekeken in de bios. Aan het zwembad gelegen en proberen toch de tijd en energie te vinden om voor mijn afstudeeronderzoek bezig te gaan. Want ‘opeens’ zitten we hier al meer dan een maand en gaat zelfs het bruin worden nog beter dan mijn onderzoek…
We zijn met een aantal collega’s naar een ‘food market’ geweest. Dit was erg leuk, je kon allerlei eten halen bij de verschillende kraampje.

Na hun prachtige rondreis waren mijn ouders afgelopen donderdag weer terug in Kaapstad. We gingen toen zwemmen met zeehonden, wat is dat bijzonder zeg! We gingen met een boot naar Seal Island, in deze omgeving leven zo’n 70 000 zeehonden. Op het eiland lijken deze beesten nogal lomp, onder water zijn ze super snel en sierlijk. Ze kwamen nieuwsgierig naar ons toe, om ons eens goed te bekijken met die mega ogen van ze. Ze zullen wel denken: wat dobberen die rare wezens met die lange onhandige uitsteeksels hier gek rond?! Maar ik ben allang blij dat ze ons niet als iets eetbaars zagen. Het was wel even schrikken toen ze de eerste keer zo dichtbij kwamen. Het geproest onderwater, zorgde natuurlijk voor een belachelijke hoeveelheid zout in mijn mond. Niet erg aangenaam aangezien ik al super misselijk was van het varen. Naast de hele ervaring was het dan ook erg bijzonder hoe mijn ontzettend bruine kleur, volledig kon verdwijnen doordat ik zo zeeziek was… Al met al iets dat we zeker niet snel zullen vergeten.

Vrijdag zijn we naar onze school geweest, we hebben mijn ouders eerst een rondleiding gegeven en zijn daarna naar de assambly gegaan. Dat is een soort weeksluiting. Alle 744 kinderen zaten in de theaterzaal, in strakke rijen en doodstil uiteraard. Eén klas had een soort toneelstukje en een liedje voorbereid. Verder werden de mededelingen doorgenomen en werden wij welkom geheten. Ze deden dit op een hele bijzondere manier die alle kinderen kennen, allemaal precies tegelijk, echt prachtig. Terwijl mam een traantje wegpinkte, zongen de kinderen liedjes over god. Heel mooi en serieus natuurlijk, geen schreeuwerige stem te bekennen.

Gisteren was Nathalie jarig, een van de andere studenten. We hebben haar meegenomen naar het centrum waar de gay parade was. Wij hebben haar versierd en gingen zelf ook allemaal in het roze, helaas waren wij een van de weinigen met dit plan. Gelukkig vielen we nog net iets minder op dan de sexy mannen in jurken op hoge hakken. Het was een ontzettend leuke sfeer, helaas was de after party zo druk dat we niet naar binnen konden. Toen gingen we het terras maar op en daarna op een groot zeilschip zelf een feestje houden. Donderdag zei ik nog dat ik nooit meer op een boot zou gaan, gisteren ging het gelukkig helemaal goed en was ik niet misselijk. Eind van de dag als echte Nederlanders flink geld bespaard op een taxi en ons met 9 man erin gepropt. Een zeer onaangenaam half uur later waren we bij het huis waar we samen nog even wat hebben gegeten en gedronken. Dit was 'n baie gesellige dag.

Net afscheid genomen van papa en mama, super leuk dat ze er waren en de tijd is veel te snel gegaan. Deze week komt onze begeleider aan, hij zal volgende week op lesbezoek komen.
En verder… tja, nog steeds 30 graden hier ;)

Tot snel, Liefs uit Kaapstad.

Anne

  • 01 Maart 2015 - 17:28

    Eelco:

    Hoi Anne,

    Wat een geweldig mooie ervaring lijkt me. Lees met veel plezier je verslagen en kijk met lichte jaloezie naar je foto's. Echt geweldig.
    Gaaf dat je ouders er waren en dat je hen de school hebt kunnen laten zien.
    Hier alles oké. Weinig nieuws eigenlijk.

    Wens je nog heel erg veel plezier en tot snel :-)

    Gr. Eelco.

    P.S: Hoest met je rug. Hopelijk behoorlijk!

  • 01 Maart 2015 - 19:41

    Anne Lentfert:

    Hai Eelco,

    Wat leuk dat je mijn verhalen leest. De jaloezie snap ik :)
    Het zal straks voor mij erg wennen worden in Nederland, zowel de omgeving en het weer, als het onderwijs. Hopelijk kan ik een aantal van de dingen die ik hier zie en leer toepassen in Nederland, al is het wel echt een andere wereld hoor. Sommige dingen zullen jullie haast niet geloven, ik blijf me ook steeds verbazen..
    Fijn dat alles goed gaat, doe de klas de groetjes!

    Met mijn rug gaat het wel redelijk. Door de fibromyalgie heb ik een teveel aan zenuwvezels (arteriool-venulen (AV) in mijn bloedvaten. Ik las hierover dat daarom de symptomen bij kou erger worden, dus ik heb Daan al gezegd dat we later maar in een warm land moeten gaan wonen! ;)
    Ik vind het nog wel lastig om mijn grenzen aan te geven als we een dagje weg zijn enzo, maar ik red me wel..

    Groetjes Anne.

  • 02 Maart 2015 - 18:38

    Hanneke Overmeet:

    Hoi Anne, wat leuk om jouw ervaringen weer te lezen! Bijzonder zo'n prachtige stagekans!(ben jaloers op jullie begeleider, vervelend werk;-)
    En wat mooi dat jouw ouders geweest zijn, ook al is afscheid nemen dan weer wat minder fijn....
    Ik wens je een supertijd toe en

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Ik ga voor bijna vier maanden naar Zuid-Afrika. Ik ga 3 dagen in de week stage lopen op een basisschool, een afstudeeronderzoek doen en verder natuurlijk genieten van alles dat Zuid-Afrika te bieden heeft. Als je het leuk vindt om te lezen wat ik allemaal mee maak kan je mijn reisverslagen lezen. Liefs, Anne

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 5408

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: